Hyvä suunnittelu parantaa osumatarkkuutta ja lisää tehoa
Tärkeää tietoa jakelualue- ja kohderyhmäsuunnittelusta:
Kohderyhmän valinta on aina tärkeä päätös, jolla on ratkaiseva vaikutus kampanjatoimenpiteistä saatavaan tehoon ja hyötyyn.
SSM:n asiakasyhteyshenkilöillä on pitkäaikainen kokemus ja hyvä asiantuntemus, jota kannattaa myös kokeneemman mainosammattilaisen hyödyntää.
Annamme mielellämme arvokkaita vinkkejä, esim. paikallisesta näkökulmasta, kampanjasi onnistumiseksi.
Saat tietoa myymäläkohtaisesti potentiaalisimmista jakelualueista, niin lähialueelta kuin koko asiointialueelta, vaikka huomioidessa hyvät kulkuyhteydet.
Verkkokauppa-asiakas saa tietoa pääkohderyhmästä kuluttajista, joille netin käyttö on aktiivista ja monipuolista sekä joiden ostomotiivi on impulsiivista.
Oikein valittu kohderyhmä on onnistuneen kampanjan perusedellytys
Kohderyhmän valinta:
Vaihtoehdot lyhyesti:
Asumismuodon mukaan: pientalo- ja/tai kerrostaloasunnot
Sosioekonominen kohdistus: lapsiperheet, eläkeläiset, varakkaat jne.
Asuinalueen mukaan: kortteli, postinro, kaupunginosa, taajama, kunta, lääni, myyntialue jne.
Ostokäyttäytymisluokituksen mukaisesti
Tehdyn kampanja-analyysin perusteella
Atlas Planner-asiakkaana, esim. brändipreferointitiedon avulla
Voit hyödyntää käyttämiämme ulkoisia tietolähteitä, perustilastoja sekä valmista kuluttajasegmentointitietoa -jos tilanne niin vaatii. Osoitteeton suorajakelu voidaan kohdistaa hyvin tarkasti ja tapauskohtaisesti, aina faktoihin perustuen.
Voit hyödyntää, oman kassajärjestelmäsi jo sisältämää, arvokasta asiakastietoa teettämällä TEHO- asiakasanalyysin. Se selvittää yrityksesi nykyisten asiakkaiden ja myynnin jakauman; tunnistaa potentiaalisimmat, kannattavimmat sekä heikoimmin menestyneet myyntialueet.